tiistai 7. huhtikuuta 2015

Lopetetaan se S-ryhmän vainoaminen


Luin aamulla aika pöyristyneenä maajussien halpuutuskampanjasta, jossa tarkoitus on kerätä Prismoissa ostoskärryt täyteen pilaantumatonta tavaraa ja jättää kärryt sitten kauppaan henkilökunnan purettavaksi.
Linkki Maaseutumedian sivuille, jossa asiasta kerrotaan lisää, löytyy Tästä.

Toki löysin minäkin sisäisen mielensäpahoittajani, kun S-ryhmän ruuan hinnalla irvaileva mainos pärähti telkkarista. Sittemmin raivo on laantunut ja asiaan tullut uusia sävyjä. Ruoan hinnan halpuutus ei varmasti ollut ainoastaan S-ryhmän aikaansaannos, vaan reaktio vallitsevaan tilanteeseen. Se, miksi tuottajahinnat ovat alhaalla, on paljon monisyisempi juttu, jotta taakka voitaisiin sysätä S-ryhmän harteille.

Luin juttua liminkalaisesta leipomosta, jossa kertoivat suurimman osan myyntiä tapahtuvan S-ryhmän toimipisteiden kautta. Itseni mukaan lukien, monelle lähiruoantuottajalle S-ryhmä on merkittävin yhteistyökumppani. Omat kokemukseni ovat kokonaan positiivisia. Ainakin Pohjois-Suomessa Arina on tehnyt kovasti töitä lähiruoan esille saamiseksi. Kynnys kaupan hyllyyn pääsemiseksi ei ole hyvälle tuotteelle korkea.

Mitä hinnoitteluun tulee, niin S-ryhmä toimi siinä esimerkillisesti ainakin omalla kohdallani. Kauppa tinki hieman omasta katteestaan, eikä ylihinnoitellut lähituotetta, kuten harmillisen usein tapahtuu. Epäilen, että äänekkäimmät marmattajat eivät ole koskaan tehneet S-ryhmän kanssa kauppaa tuotteestaan.

Tämä maajussien tämän hetkinen b-luokan älämölö ei edistä kenenkään asiaa. Räväkkyyttä toki olen jo kaivannutkin, mutta nyt se kohdistuu väärin kaupan henkilökuntaan. Tuntuu niinkuin pikkulapset olisivat porukalla menettäneet tikkarin ja nyt sitä Prisman lattialla mahallaan parutaan. 

Zeppelinin Prisman lähiruokahylly oli meidänkin
tuotteiden yksi tärkeimmistä myyntipaikoista.

7 kommenttia:

  1. Taas kerran asiaa! Ihmetyttää ihmisten lapsenomainen reagointi kaikkeen. Vaikka itseänikin välillä sylettää suurten ketjujen ja osuuskaupan ylivalta, on kaikki sympatia henkilökunnan puolella. Aika vaatimattomalla palkalla jaksavat antaa aina hyvää asiakaspalvelua. Todella lapsellista kiihkoilua maajusseilta.

    VastaaPoista
  2. Taas kerran asiaa! Ihmetyttää ihmisten lapsenomainen reagointi kaikkeen. Vaikka itseänikin välillä sylettää suurten ketjujen ja osuuskaupan ylivalta, on kaikki sympatia henkilökunnan puolella. Aika vaatimattomalla palkalla jaksavat antaa aina hyvää asiakaspalvelua. Todella lapsellista kiihkoilua maajusseilta.

    VastaaPoista
  3. Toivottavasti ei tulis kovin laaja ilmiö tästä. Tämmöinen pöljäily on inhottavasti tehty niitäkin kohtaan, jotka siellä johtoportaassa ovat kovasti tehneet töitä lähiruoan ja kotimaisuuden eteen. Itse sain ainakin paljon eväitä omaan tekemiseen S-ryhmältä.

    VastaaPoista
  4. Voi elämän kevät!
    Kyllä itteäkin otti pannuun kun halpuutusmainokset pärähti töllöön, mutta tuo on jo tosi lapsellista....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne mainokset oli huonoa huumoria (tai ei edes huumoria) mainosalan "ammattilaisilta", mutta joo, huonoa makua on liikkeellä nyt omassa leirissäkin. Nooo, jospa pöly laskeutuu.

      Poista
  5. Samaa mieltä. Oikea, tai ainakin parempi keino vaikuttaa S-ryhmän toimintaan on äänestää sinne edustajistoon tuottajia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri niin. Ja tarjotaan tuotteitamme myyntiin rohkeasti. Lopullisen tuomion antaa kuluttaja.

      Poista

Anna paukkua